Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalost první pomoci studentů navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Bortlíčková, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou kvality znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Jako budoucí pedagogové by tito studenti nejenom měli být odborníky ve svém oboru, ale měli by být schopni také poskytnout první pomoc v případě nutnosti. Teoretická část se zaměřuje na integrovaný záchranný systém, legislativní ukotvení první pomoci, resuscitaci dospělého jedince a dítěte, bezvědomí, šok, krvácení, resuscitaci za použití automatického defibrilátoru a alergické stavy. Praktická část práce se zabývá zjištěním úrovně znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v oblasti první pomoci při epileptickém záchvatu, resuscitaci dospělého jedince, krvácení, dále znalosti příznaků hypoglykémie, významu stabilizované polohy a telefonních čísel integrovaného záchranného systému. Použitým nástrojem kvantitativního výzkumného šetření je dotazníkové šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny náměty, které mají pomoc ke zkvalitnění přípravy pedagogů v oblasti první pomoci. Tyto náměty jsou zapracovány v didaktickém výstupu praktické části, který má sloužit jako námět pro blokovou výuku první pomoci budoucích pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA: První pomoc, integrovaný záchranný...
Znalosti dětí mladšího školního věku o život ohrožujících stavech
Procházková, Jana ; Eislerová, Iva (vedoucí práce) ; Burišková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním znalostí dětí mladšího školního věku o život zachraňujících stavech. Konkrétním vzorkem byla skupinka čtrnácti dětí navštěvujících druhou třídu základní školy v okrese Praha- západ. Cílem mé práce bylo jednak udělat si představu o tom, co děti ve věku kolem osmi let vědí o neodkladné první pomoci, ale také poskytnout jim návod jak v neznámých krizových situacích postupovat. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je členěna na jednotlivé kapitoly. Nejdříve se zabývám úvodem do problematiky neodkladné péče, složkami a fungováním integrovaného záchranného systému a uvádím některé statistické údaje Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Druhá kapitola je věnována obecným postupům doporučeným při poskytování první pomoci. V poslední kapitole popisuji jednotlivé vybrané stavy ohrožující život a postup při poskytování první pomoci. V empirické části je uvedena metodika a organizace výzkumného šetření, pro které jsem použila kvalitativní metodu focus groups ve spojení s praktickým nácvikem některých postupů neodkladné první pomoci. Je zde také obsaženo procentuální a grafické vyhodnocení výsledků výzkumu a jeho cílů. Tato část práce je zakončena diskuzí. Klíčová slova: život ohrožující stavy, neodkladná první pomoc, kardiopulmonální resuscitace,...
Využití konceptu Bazální stimulace v ošetřovatelství na odděleních intenzivní péče
Ledvinová, Marcela ; Pánková, Jitka (vedoucí práce) ; Gigalová, Veronika (oponent)
Autor: Marcela Ledvinová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Využití konceptu bazální stimulace v ošetřovatelství na odděleních intenzivní péče Vedoucí práce: Mgr. Jitka Pánková Počet stran: 95 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2019 Klíčová slova: bazální stimulace, koncept, klient, intenzivní péče, ošetřovatelství, komunikace, bezvědomí Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání konceptu bazální stimulace v ošetřovatelství na odděleních intenzivní péče. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část popisuje historický vývoj konceptu bazální stimulace v České republice a Evropě, podstatu konceptu bazální stimulace, jeho teoretická východiska a prvky, jež využívá. Dále se práce zabývá specifiky v intenzivní péči a využitím konceptu bazální stimulace v intenzivní péči. Empirická část práce vychází z kvantitativního průzkumného šetření realizovaného na základě originálního anonymního dotazníku. Respondenty byly všeobecné sestry z oddělení intenzivní péče v ONN a.s. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat, v jaké míře je koncept bazální stimulace na odděleních intenzivní péče využíván a zda je z pohledu všeobecných sester vnímán jako efektivní.
Znalosti z poskytování první pomoci u příslušníků Policie České republiky v Jihočeském kraji
HOMOLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma "Znalosti první pomoci u příslušníků Policie České republiky v Jihočeském kraji" se zaměřuje na první pomoc a na jednotlivé složky integrovaného záchranného systému. Na začátku teoretické části se zaměřím na historii první pomoci a na její současné postupy. Dále se zmíním o poskytování první pomoci u vybraných stavů, kde se zaměřím na situace, které nás mohou bezprostředně ohrozit na životě, kam jsem zařadila bezvědomí, dušení a krvácení. Na životě nás dále může ohrozit i poranění končetin, proto jsem si vybrala zlomeninu. V druhé části práce popisuji jednotlivé složky integrovaného záchranného systému, jejich účel a činnosti. Posledním bodem je vzdělávání policistů České republiky, které probíhá na středních školách zakončených maturitní zkouškou nebo na vyšších policejních školách. Dále je vzdělávání poskytováno pomocí kvalifikačních kurzů, seminářů a přednášek, které zajišťuje Ministerstvo vnitra. V rámci praktické části byly stanoveny dva cíle a tři výzkumné otázky, na které jsem si odpověděla vyhodnocením rozdaných dotazníků. Cílem práce bylo posoudit současný stav základních znalostí a dovedností Policie České republiky týkající se první pomoci, a zda na hloubku těchto znalostí má vliv věk či délka pracovní praxe respondentů. Dotazník byl zaměřen na základní znalosti týkající se první pomoci, které by měla mít každá ze složek IZS. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 50 respondentů z vybraných pracovišť Jihočeského kraje. Následné výsledky byly pro lepší přehled graficky znázorněny. Výzkumem bylo zjištěno, že až na pár výjimek je současný stav základních znalostí v problematice první pomoci na dobré úrovni, které by ale měly být v určitých oblastech prohloubeny.
Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci
KNOSOVÁ, Marie
Téma této bakalářské práce je Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci. V teoretické části je popsána definice první pomoci a její rozdělení. Dále se kapitoly zaměřují na zákonné ukotvení první pomoci, organizaci Zdravotnické záchranné služby a dostupné pomůcky k poskytnutí první pomoci. Následuje popsání vybraných základních stavů a jejich první pomoc. Další dvě kapitoly se zabývají vzděláváním učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci. Poslední kapitola popisuje možnost spolupráce s Českým červeným křížem a Zdravotnickou záchrannou službou, kteří poskytují školení první pomoci pro školy i veřejnost. Praktická část probíhala pomocí kvalitativního výzkumu. Byly použity polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky či studenty základních a středních škol v kraji Vysočina. Na základní škole byl rozhovor veden se žáky devátých tříd a jejich učiteli. Na střední škole byl rozhovor veden se studenty třetích ročníků a jejich učiteli. Rozhovory obsahovaly 22 otázek, které byly zaměřeny na znalosti první pomoci a také problematiku vzdělávání v první pomoci. Rozhovory jsou přepsané v praktické části a odpovědi jsou pro přehlednost zpracované v tabulkách. Z vypracovaného výzkumného šetření vyplývá, že znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci nejsou dostatečné a bylo by vhodné zařadit kurzy první pomoci do každého ročníku, a také kurzy pro učitele.
Znalost první pomoci studentů navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Bortlíčková, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou kvality znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Jako budoucí pedagogové by tito studenti nejenom měli být odborníky ve svém oboru, ale měli by být schopni také poskytnout první pomoc v případě nutnosti. Teoretická část se zaměřuje na integrovaný záchranný systém, legislativní ukotvení první pomoci, resuscitaci dospělého jedince a dítěte, bezvědomí, šok, krvácení, resuscitaci za použití automatického defibrilátoru a alergické stavy. Praktická část práce se zabývá zjištěním úrovně znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v oblasti první pomoci při epileptickém záchvatu, resuscitaci dospělého jedince, krvácení, dále znalosti příznaků hypoglykémie, významu stabilizované polohy a telefonních čísel integrovaného záchranného systému. Použitým nástrojem kvantitativního výzkumného šetření je dotazníkové šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny náměty, které mají pomoc ke zkvalitnění přípravy pedagogů v oblasti první pomoci. Tyto náměty jsou zapracovány v didaktickém výstupu praktické části, který má sloužit jako námět pro blokovou výuku první pomoci budoucích pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA: První pomoc, integrovaný záchranný...
Znalosti dětí mladšího školního věku o život ohrožujících stavech
Procházková, Jana ; Eislerová, Iva (vedoucí práce) ; Burišková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním znalostí dětí mladšího školního věku o život zachraňujících stavech. Konkrétním vzorkem byla skupinka čtrnácti dětí navštěvujících druhou třídu základní školy v okrese Praha- západ. Cílem mé práce bylo jednak udělat si představu o tom, co děti ve věku kolem osmi let vědí o neodkladné první pomoci, ale také poskytnout jim návod jak v neznámých krizových situacích postupovat. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je členěna na jednotlivé kapitoly. Nejdříve se zabývám úvodem do problematiky neodkladné péče, složkami a fungováním integrovaného záchranného systému a uvádím některé statistické údaje Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Druhá kapitola je věnována obecným postupům doporučeným při poskytování první pomoci. V poslední kapitole popisuji jednotlivé vybrané stavy ohrožující život a postup při poskytování první pomoci. V empirické části je uvedena metodika a organizace výzkumného šetření, pro které jsem použila kvalitativní metodu focus groups ve spojení s praktickým nácvikem některých postupů neodkladné první pomoci. Je zde také obsaženo procentuální a grafické vyhodnocení výsledků výzkumu a jeho cílů. Tato část práce je zakončena diskuzí. Klíčová slova: život ohrožující stavy, neodkladná první pomoc, kardiopulmonální resuscitace,...
Bezvědomí nejasné etiologie v prvním kontaktu
KOŠŤÁL, Jan
Bakalářská práce se zabývá tématem "Bezvědomí nejasné etiologie v prvním kontaktu". Stav bezvědomí může mít mnoho různých příčin a vpřednemocniční neodkladné péči může zůstat přesná etiologie jeho vzniku neobjasněna. V průběhu nemocniční péče je možnost provést rozsáhlejší vyšetření a je také více času na přesnou diagnostiku a terapii. Teoretická část práce uvádí základní informace o pojmu vědomí, o příčinách poruch vědomí a zejména bezvědomí. Dále se tato část zabývá diagnostikou bezvědomí v přednemocniční neodkladné péči a představuje základní postupy neodkladné péče zdravotnického záchranáře o pacienta v bezvědomí. Nejčastějšími příčinami bezvědomí jsou: hypoglykémie, intoxikace, kraniocerebrální poranění, hypoxická postižení po kardiopulmonální resuscitaci, mozková krvácení a mozkové infarkty. Pro zdravotnické záchranáře je především důležité odlišit stavy toxicko-metabolické od intrakraniálních poranění, mozkových krvácení a infarktů. Zatímco u prvních stavů je vyžadován rychlý zásah záchranáře, u druhých stavů je nutná neurochirurgická intervence. V praktické části jsou zmapovány znalosti zdravotnických záchranářů v souvislosti s poskytováním přednemocniční neodkladné péče pacientům v bezvědomí. Mapování bylo provedeno vlastním výzkumem za použití techniky standardizovaných polo- strukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly vedeny se 14 respondenty - zdravotnickými záchranáři vybranými ze všech sedmi oblastních středisek Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Respondenti se lišili věkem, délkou praxe a dosaženým vzděláním. Plné odpovědi respondentů na 16 předem připravených otázek jsou obsaženy ve výzkumné části a zároveň jsou zpracovány do přehledných tabulek a následně vyhodnoceny v diskusi. Z výzkumu vyplývá, jak obtížné je stanovit správnou diagnózu u pacienta v bezvědomí. Výzkum ukázal na potřebu zaměřit se na přesnější odběr použitelné anamnézy a také na celkové vyšetření pacienta. Na základě správné a rychlé diagnózy mohou zdravotničtí záchranáři dále rozhodnout o terapeutickém postupu a o směřování do správného cílového zdravotnického střediska. U zajištěného pacienta je doporučen přímý převoz na specializované pracoviště, což významně zkracuje dobu od příhody do ošetření nebo léčby. Zkrácení doby silně ovlivňuje neurologickou prognózu u pacienta v bezvědomí. Dále výzkum poukazuje na nutnost, aby zdravotničtí záchranáři byli pravidelně školeni v nových trendech a postupech přednemocniční neodkladné péče. Například širší využití nové metody kapnometrie by dle nových doporučení pro resuscitaci bylo velkým přínosem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.